Oferta inwestycyjna Pracowni Finansowej, która do tej pory opierała się głównie o projekty grupy kapitałowej z branży OZE i nieruchomości, została rozszerzona o rynek e-commerce. Jaka jest sytuacja tego rynku w Polsce i czy warto inwestować w projekty związane ze sprzedażą w internecie? W najnowszym filmie odpowiadają Investment Managerowie Pracowni Finansowej – Tomasz Kopiszka, Małgorzata Rosiak oraz Ewelina Kożuchowska.
Jaka jest sytuacja rynku e-commerce w Polsce?
Polski rynek e-commerce puchnie na potęgę. Zwiększa się ilość sprzedaży w Internecie, ale i sklepów, które decydują się na sprzedaż on-line. To dotyczy praktycznie każdej branży.
Jak szybko rozwija się rynek e-commerce w Polsce?
W 2020 roku Polacy w przestrzeni on-line dokonali zakupów na ponad 65 miliony EUR, co oznacza wzrost o 32% w stosunku do roku poprzedniego. Powodem jest oczywiście pandemia i czasowe lock downy, ale i tak Polacy deklarowali ze pozostawią sobie przyzwyczajenia robienia zakupów w sieci.
Jakie są perspektywy dalszego wzrostu e-commerce w Polsce?
W sumie jest ponad 50 tys. sklepów, więc codziennie przybywa 30 sklepów. Polacy coraz częściej kupują on-line. W pierwszym kwartale 2021 aż 44 % ogólnej sprzedaży odzieży i butów odbyła się za pośrednictwem sklepów internetowych. Wyobraźcie sobie, że w ciągu 5 lat nasz rynek zakupów w sieci osiągnie wartość 162 miliardy złotych, co oznacza wzrost o 12% rocznie.
W co zainwestować w 2021 i 2022 roku?
W ramach rozwoju Grupy INWE zapraszamy do nowego projektu biznesowego z branży e-commerce o nazwie Net-Pocket, który po wielu miesiącach przygotowań rozszerza ofertę inwestycyjną Pracowni Finansowej. Net-pocket to inwestycja w startup internetowy, który właśnie wprowadza na rynek unikatowe rozwiązanie, dostępne dla każdego użytkownika i to za darmo. Z jednej strony umożliwia użytkownikom oszczędzanie, z drugiej strony daje możliwość wspierania ulubionych Twórców internetowych czy obserwowanie i bezpośredni wpływ na rozwój marek osobistych w internecie. Warto tutaj podkreślić, że platforma Net-pocket na tę chwile nie ma konkurencji na polskim czy zagranicznym rynku, ponieważ nie ma serwisu, który skupia te dwie funkcjonalności, czyli gromadzenie cashbacku plus funkcja doceniania wartościowych treści w internecie. Wierzymy, że będzie to absolutna rewolucja na rynku.
Jaka jest strategia inwestycyjna Net-pocket?
Cel jest prosty – po około trzech latach od wprowadzenia na rynek, Net-pocket ma być użytkowany przez kilka milionów użytkowników. Aby to osiągnąć, większość zysków, blisko 90% zysków będzie przeznaczana na marketing, na promocję. I gdy to się już stanie, projekt zostanie sprzedany do jednego z rynkowych gigantów. Dla przykładu – platforma Honey z dwudziestoma milionami użytkowników została sprzedana w 2019 roku za niebagatelną kwotę 4 miliardów dolarów.
Jak można zainwestować i jakie są zabezpieczenia dla Inwestorów?
Zainwestować można poprzez przystąpienie do spółki, jaką jest Net-pocket. Jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, a więc podzielona na określoną liczbę udziałów. Jeden udział to jest 50tys złotych, więc można zainwestować wielokrotność. Udziały te mogą być sprzedane, podarowane, są dziedziczone. W Przy czym tych udziałów jest ograniczona ilość. Na ten moment sprzedane jest już ok 50%, więc jeśli ktoś poważnie rozważa tą inwestycję, to trzeba w miarę szybko tę decyzję podjąć. Inwestorzy zostają wspólnikami spółki, która jest właścicielem marki i jest to jedna z najbezpieczniejszych form przystąpienia do biznesu. W spółce z ograniczoną odpowiedzialnością Inwestorzy mają konkretne prawa, które są zagwarantowanie nie tylko przez umowę inwestycyjną, umowę spółki, ale także kodeks spółek handlowych. Jest to biznes pasywny dla Inwestorów, ponieważ nie wymaga zaangażowania przy zarządzaniu projektem.
Rynek sprzyja rozwojowi tego typu projektów – jaka jest recepta na sukces Net-pocket?
Projekt, który jest wprowadzany na rynek jest bardzo wysoko oceniany przez ekspertów. Jest on bardzo dobrze przygotowany i pod względem technicznym i pod względem prawnym, natomiast trzeba pamiętać, że jest to startup, więc z definicji jest obarczony podwyższonym ryzykiem. Firma wykonawcza to zespół bardzo doświadczonych programistów, którzy zbudowali jeden z największych serwisów cashbackowych w Polsce. Kampanię reklamową prowadzi jedna z największych agencji w Europie. Dodatkowo sukces Net-pocket leży w interesie tysięcy influencerów.
Czy są już pierwsze wyniki, które potwierdzają perspektywę wzrostu i szansę na zysk dla Inwestorów?
Prognozowany wzrost to osiągnięcie 500% wartości udziału w 3 lata. Możemy zdradzić, że po kilku tygodniach, około dwóch miesiącach od wprowadzenia Net-pocket na rynek, wyniki finansowe są już blisko 30% większe, niż te zakładane. Także wygląda to bardzo optymistycznie.
Dowiedz się więcej podczas webinaru LIVE prowadzonego przez prezesa Pracowni Finansowej Tomasza Wiśniewskiego. Zarezerwuj miejsce na bezpłatnym spotkaniu on-line >> REJESTRACJA